Bezpieczeństwo i ochrona Informatyka Technologie Witryny internetowe

Certyfikaty SSL zwiększy zaufanie do Twojej strony

Na początku tego stulecia kwestie bezpieczeństwa cybernetycznego stały się jednymi z najważniejszych problemów z jakimi obecnie się borykamy. Jeszcze kilkanaście lat temu zakupy przez internet stanowiły rzadkość, bankowość internetowa raczkowała i nie słyszało się na co dzień o masowych wyciekach danych z serwisów znanych serwisów. Wraz ze wzrostem świadomości, że informacje przekazywane za pośrednictwem internetu powinny być chronione, rozpowszechniło się stosowanie na witrynach www certyfikatów SSL, co obecnie stanowi już normę.

Z jakiego powodu certyfikaty SSL są dziś wymagane?

W dzisiejszych czasach większa część świadomych użytkowników internetu zanim założy profil w sklepie internetowym, wprowadzi dane do formularza czy dokona kupna karta kredytową, najpierw weryfikuje czy na pasku adresu w wyszukiwarce pojawi się specyficzna zielona kłódka. Jeśli zatem na stronie sklepu, szkoły, szpitala, ubezpieczyciela, organizacji czy nawet zwyczajnego bloga użytkownicy wprowadzają jakiekolwiek informacje, powinna mieć ona założony certyfikat SSL, który je zaszyfruje i przekaże za pośrednictwem protokołu https. Certyfikaty SSL minimalizują znacznie ryzyko przechwycenia lub zmiany danych przez obce podmioty oraz zapobiegają przekierowanie na inne, niepożądane i groźne strony www. Posiadanie certyfikatu SSL na stronie firmowej buduje wiarygodność marki, potęguje zaufanie klientów i informuje ich o bezpieczeństwie transakcji. Jaki certyfikat wybrać? To zależy od tego ile domen i subdomen chcemy zabezpieczyć. Certyfikat SSL Wildcard chroni jeden adres domeny i wszystkie subdomeny. Certyfikat Multi-Domain SSL umożliwia zabezpieczenie do 100 domen i subdomen. Najpopularniejszy certyfikat Positive SSL, który zabezpiecza pojedynczą domenę, zda egzamin w przypadku małych stron internetowych czy blogów. Natomiast certyfikat EV o najsilniejszym szyfrowaniu jest najodpowiedniejszy dla organizacji pozarządowych, stron korporacyjnych i branży e-commerce.

Użycie certyfikatu SSL może podnieść pozycję strony

W ostatnich latach znaczenie certyfikatów SSL wzrosło również z innej przyczyny. Przeglądarka Chrome, która jest aktualnie najpopularniejsza na świecie, w 2017 r. zaczęła oznaczać witryny nie posiadające certyfikatu SSL za potencjalnie groźne dla internautów (w pasku adresu przeglądarki widnieje informacja “Niezabezpieczona”). Od tego także czasu zapewnienie bezpieczeństwa informacji wprowadzanych na stronie stało się jednym z niezwykle istotnych czynników rankingowych, który jest uwzględniany przez algorytm Google podczas obliczania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Tym samym jeżeli zależy nam na podwyższeniu szans na zdobycie dobrych pozycji przez naszą witrynę, bez znaczenia czy to witryna firmowa czy prywatna, założenie certyfikatu SSL jest niezbędne.