Informatyka Witryny internetowe

Co oznaczają bany i filtry Google

Prowadzenie własnej witryny internetowej wymaga jej nieustannego rozmieszczania w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla internautów i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą być nałożone na witrynę, kiedy firmowa strategia wywołuje naruszenie reguł uczciwej konkurencji. Przyjrzyjmy się, jak się zachować, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – co to jest?

Ban od Google to najsurowszy rodzaj kary, któremu może ulec witryna internetowa. Jest to zupełne wykasowanie jej z wyników przeglądarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje funkcjonowanie firmy. Po zbanowaniu witryny liczba naszych klientów dramatycznie się obniży, gdyż większość internautów korzysta z Google. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w wynikach wyszukiwania, co również negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Wyróżniamy stosowane wprost przez pracowników Google filtry ręczne i wywoływane automatycznie przez profesjonalne programy filtry algorytmiczne.

Jak poradzić sobie z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za stosowanie zbyt dużej ilości odsyłaczy przekierowujących na naszą witrynę www lub stosowanie tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Żeby usunąć ban od Google trzeba uprzednio zgłębić jego podłoże. Warto zlecić to specjalistycznej firmie SEO, która w kilka miesięcy zajmie się z kłopotem. Procedura może jednak przeciągać się nawet pół roku, trzeba więc trochę poczekać.