Informatyka Witryny internetowe

Ściąganie filtra Google – poradnik

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Żadne działania, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Zanim przystąpimy do jakichkolwiek czynności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Jak usunąć filtr ze strony?

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – proces ten usprawnią nam dedykowane narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z listą niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego stronę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u specjalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.