Private blog network - ta niebywała oferta każdego zadowoli.
By klient zauważył twoją działalność powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla potencjalnego klienta treści. Jednak nie wolno także zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network i ich słabe punkty oraz zalety
PBNy są prywatne, ponieważ są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez agencję SEO bądź sporą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, bo najlepsze rezultaty ich zastosowania daje się zauważyć w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Słabym punktem PBNów jest tylko to, że ich utworzenie wymaga poważnych nakładów finansowych, a potem należy przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich w wysokiej jakości.
Jak zastosować PBN? Zalecamy wizytówki NAP oraz artykuły z linkiem kanonicznym
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To generalnie każde miejsce online, gdzie dodane są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres, telefon bądź adres e-mail i nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, wpis w internetowym katalogu firm czy artykuł, w którym dodano firmowe dane teleadresowe.
Następny efektywny sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej jakość pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie linków do niego na różnych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod wskazanym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, pomocne teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych głównie ze zdrowiem, prawem, bieżącymi informacjami oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO