Reklama, promocja, marketing Usługi

Produkcja filmów dla biznesu – rodzaje filmów promocyjnych

Jeden obraz znaczy więcej niż tysiące słów – to znane wszystkim powiedzonko. Potwierdza się ono również w marketingu, który od lat wykorzystuje wizualne środki przekazu. Z początku były to wyłącznie statyczne obrazy, aczkolwiek wraz z postępem techniki i popularyzacją kina, a potem telewizji oraz internetu, z czasem zastąpiły je filmy. Obecnie filmy stanowią jeden filarów lokalnych i ogólnoświatowych kampanii – nieważne, czy chodzi o reklamę jakiegoś produktu, budowanie wizerunki marki czy też akcje społeczne. Tak obszerne przeznaczenie filmów promocyjnych jest możliwe głównie dzięki zróżnicowania ich odmian, między którymi bez trudności można odnaleźć tę, która będzie pasować najlepiej do planowanej taktyki reklamowej.

Produkcja filmów – jak firmy i podmioty publiczne korzystają z nich do reklamy?

Spoty reklamowe są najczęściej stosowanym typem produkcji filmowych, przydatnym w trakcie promocji firmy. Świetnie kojarzymy je z telewizji, jednak w ostatnim czasie ważnym kanałem ich dystrybucji stał się również internet – niejednokrotnie spotykamy je na portalach informacyjnych czy też YouTube, dodatkowo powszechnym zabiegiem jest emitowanie ich w tramwajach i autobusach. Wypada wspomnieć także o firmach korporacyjnych, które są istotną częścią strategii kreowania pozytywnego wizerunku marki w oczach potencjalnych oraz pracowników. Istotnym gatunkiem są oprócz tego filmy promocyjne. Ich przygotowanie zamawiają nie tylko firmy, ale też różne instytucje – m.in. te zajmujące się promowaniem fundacji, regionów lub miast czy organizacji charytatywnych. To instrument przydający się wspaniale do ukazania piękna konkretnego miejsca, przebiegu różnego typu inwestycji (na przykład budowy fabryk czy obwodnic) lub informacji o działaniach mających za zadanie wsparcie potrzebujących. Podobną kategorią są filmy eventowe, stanowiące rodzaj relacji z rozmaitych imprez branżowych.

Produkcja filmów – komu powierzyć ich przygotowanie?

Aby promocja oparta o filmy reklamowe przyniosła przewidywane skutki, muszą one charakteryzować się wysoką jakością. Zatem produkcję filmów należy powierzyć sprawdzonej, profesjonalnej firmie. Rangę usług świadczonych przez wybrane studio zilustruje nam jego portfolio. Równie istotne jest również to, jakiego ekwipunku ono używa. Chodzi między innymi o drony umożliwiające sfilmowanie atrakcyjnych ujęć z powietrza, właściwie nieodzownych w dzisiejszych filmach korporacyjnych i promocyjnych.