Spoty reklamowe to zwykle krótkie produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja produktów lub usług danej firmy. Mogą być emitowane w tradycyjnych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach wszechstronnego dostępu do sieci WWW świetnym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w serwisach społecznościowych, np. przed klipami na YouTube albo w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku. Mnóstwo przykładów pokazuje, że treść udostępniana viralowo w internecie to najefektywniejszy sposób na promocję produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – co jest ważne?
Spoty reklamowe na ogół nie przekraczają pół minuty i prezentują treści w bardzo okrojonym formacie, dlatego przy ich produkcji istotne jest pomysłowe, nieszablonowe ujęcie danego tematu. Ze względu na to, iż reklamy w mediach tradycyjnych emitowane są w przerwach między programami, ich kreatorzy konkurują ze sobą w wyścigu o zdobycie uwagi odbiorców. W produkcji spotów reklamowych dużą rolę pełni również odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu specjalistów
Produkcja spotów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy dysponują najwyższej jakości sprzętem (kamery sportowe i tradycyjne, stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, drony), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują także doświadczonych aktorów i lektorów. Bazą filmu reklamowego jest natomiast ciekawy scenariusz, który przykuwa uwagę potencjalnych klientów, zadziwia ich pomysłowością, a czasem nawet wzruszy lub pobudzi do myślenia.