Reklama, promocja, marketing Usługi Witryny internetowe

Rodzaje pozycjonowania

Pozycjonowanie i optymalizacja - usługa na miarę waszych potrzeb

Znamy 3 główne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego typu kluczowe jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę na ogół:
– miasto (przykładowo “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Sadyba”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących na tym samym obszarze. Taka strategia pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie ma możliwości konkurować na frazy bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep obuwniczy”, to “sklep obuwniczy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Dalszy model pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niewielkich budżetów na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza także znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, iż coraz popularniejsza jest tendencja do wpisywania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to np.:
– golarka Eldom G42 szara,
– smartfon LG K40 biały,
– buty Nike Tanjun białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie ważne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi lub jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Matki, Święto Pracy czy Światowe Dni Młodzieży. Ten typ pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki oraz gastronomii. Przeważnie trzeba rozpocząć je na 8-10 tygodni przed interesującym nas wydarzeniem, aby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uzupełnioną treść strony internetowej.

Nasze dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]